A baba első éjszakái

A baba első éjszakái

Az első otthon töltött éjszaka érzéseire nehéz szavakat találni, de megpróbálunk segíteni könnyen belerázódni az új helyzetbe - nézze meg videónkat, és olvassa el hasznos tanácsainkat.

Az első éjszaka otthon

Az első éjszaka otthon nem lesz rettenetes ezzel a hasznos tanáccsal.

Amikor otthonában köszönti újszülöttjét, megtapasztalja, hogy az ő alvási szokásai nagyon eltérnek az Önétől. Az újszülöttek sokat alszanak - a legtöbbjük akár 16-18 órát is képes aludni naponta – de egyszerre három-négy óránál nem többet. Az első néhány hónapban gyermeke el fog aludni és fel fog ébredni a nap bármelyik órájában (éjszaka is!). A gyakori ébredés normális. Az első hetekben gyorsan kell ezekre reagálnia - körülbelül 30-60 másodperc alatt. A legtöbb újszülött nem tudja magát visszaaltatni.
 
Később, amikor a baba idősebb - körülbelül 2-4 hónapos -, akkor adjon neki egy kis időt, hogy lenyugtassa magát.
 
Újszülött gyermeke több okból is felébredhet, de leggyakrabban azért, mert éhes, vagy a helyzetén szeretne változtatni. Ahogy egyre jobban megismeri kicsinye szokásait, tudni fogja, mikor milyen gyorsan reagáljon. És alkalmazkodnia kell a baba alvási szokásaiban beálló hirtelen változásokra - ez jelezhet betegséget, a növekedési folyamat miatti hirtelen éhségérzetet vagy fogzási fájdalmat.

 

Minden baba más

Ismerje meg gyermeke álmosságot kifejező jeleit. Sok baba nyűgös lesz vagy sírni kezd amikor elfárad, míg mások dörzsölik a szemüket, húzogatják a fülüket, vagy csak bámulnak maguk elé. Fektesse le aludni vagy szunyókálni a kicsit amikor az első jelekkel tudtára adja, hogy fáradt.

Vissza az alváshoz

Hogy csökkentse az esélyét a Hirtelen csecsemőhalál szindrómának a babát mindig a hátára fektesse aludni, ne a hasára. A baba fekvőhelye kemény matrac legyen amin ne legyenek bolyhok, sem laza ágynemű, sem plüss állatok, sem párna.

Különbséget tenni nappal és éjszaka között

Habár a baba elég kiszámíthatatlan az első néhány hétben, segíthet neki megtanulni, hogy éjszaka van az alvásidő, nappal pedig a játékidő. Amikor a baba alszik a nap folyamán, hagyja világosan a helyiséget és tartsa a zajokat normális szinten. Etetés vagy pelenkázás után, keltse fel a kicsi érdeklődését, beszéljen hozzá kedvesen és kifejezően, mozgatva az ő karjait és lábait, vagy mutasson neki játékokat. Másrészről viszont éjszaka kapcsolja le a villanyt az alvó helyiségben vagy használjon éjszakai fényt, etesse és pelenkázza gyermekét amilyen nyugodtan és csendesen csak lehet. Hamarosan észre fogja venni, hogy a hosszabb alvási periódusok éjszakára tolódnak

Az esti rutin kialakítása

A gyermekeket megnyugtatja a megszokott napirend. Érdemes bevezetni az esti rutint már nagyon korán, hogy megalapozzuk a későbbi hónapokat. Például, próbálja meg már újszülött babájánál kialakítani a meleg fürdés, a gyengéd, nyugtató masszázs és a csendes időtöltés tevékenységek sorát lefekvés előtt. Ez segítheti az újszülött pihenését és könnyebb alvását.

Behozni az elmaradt alvást

Végül, használja ki a baba nappali szunyókálását, hogy behozza az alváshiányát. Az elvégzendő feladatok megvárják és kipihenten sokkal jobban meg tudja állni a helyét, ha Ön is pihen akkor, amikor a kicsi.

COOKIE SETTINGS PANEL

1st Party cookies: Necessary Cookie = :: Enhancement =

When you refuse the use of - 1st or 3rd party - cookies, this site will not behave as designed due to the unavailability of cookies.

COOKIE SETTINGS PANEL

1st Party cookies: Necessary Cookie = :: Enhancement =

When you refuse the use of - 1st or 3rd party - cookies, this site will not behave as designed due to the unavailability of cookies.